09 Mar 2020
We want to welcome everyone to the New I Love Kratom Forum. We're constantly trying to improve the forum for our members. Please take the time to show our approved vendors some love. Check out our approved advertisers as well and feel free to post about your experience. If this is your first time to the site, make sure to register and do your first post in the "Introduce Yourself" section. Also, make sure do check out the "Approved Vendors" section of the forum to find great daily and weekly deals.

We would like to send out a special thanks to all of our advertisers and approved vendors. Be sure to check out their sites and try them out.

UPDATE: Gold Leaf Botanicals is doing a special 10% off and I had posted it incorrectly. That coupon should is now changed to ILKforum15%.

We would like to throw a big thanks out to all the vendors on this forum for being so awesome and a very very special thanks to our Moderators.

~ I Love Kratom Forum Staff
Read More...
Computers and Technology are clearly a part of every day life, so we should have a section to talk about it. This category is quite extensive, so we'll sub-categorize as needed.
  • Page:
  • 1

TOPIC: If someone could plz help

If someone could plz help 1 year 3 months ago #35240

  • Laurie
  • Laurie's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Have a better day!
  • Posts: 6098
  • Karma: 92
  • Thank you received: 8697
All you gotta do is follow the above instructions (thank you aurora77!) and THEN scroll down to SAVE. You got this!
Laurie
The following user(s) said Thank You: Usernametaken

Please Log in or Create an account to join the conversation.

If someone could plz help 1 year 3 months ago #35236

  • Usernametaken
  • Topic Author
  • Visitor
Aurora77 Thanks so much :cheer: To be honest my head is spinning as I try to grasp this, lol :huh: When you say photo library, do you mean click on the photo icon :huh: . I’m going to try this but I highly doubt I’ll be successful. This type of thing is not my calling. I consider myself to be intelligent but my lack of understanding what the majority of people know makes me feel ignorant Once again thanks for your reply! Take Care

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Last edit: by Usernametaken.

If someone could plz help 1 year 3 months ago #35225

  • aurora77
  • aurora77's Avatar
  • Offline
  • Senior Boarder
  • I just want to live with my natural remedies and be left alone.
  • Posts: 76
  • Karma: 2
  • Thank you received: 119

Usernametaken wrote: Thanks Laurie! I tried editing my email before & I wasn’t successful. I hit edit, changed email & expected their to be a done feature or something similar for the changes to take place. Idk if I’m missing something. I’ll try again.

Aurora77 thanks so much for the very detailed directions. That had to take you a lot of time & I greatly appreciate you doing that for me. After reading your instructions, there’s something I’m not familiar with. You mentioned having to let the system know what file to get photo from. My ignorance is showing but Idk how to do that. I’m glad I’m asking questions though cuz how else am I going to learn. I’m way behind in tech & every day that world expands so I need to catch up. If not, I’ll end up more isolated than I already am. I just figured out how to add pic to email, lol. I don’t have anything in my “files”. All my pics are keep under “photos” on IPhone. Do you mind expanding on this aspect?

Much appreciated!! Take Care All


So basically, you need to let the website know where the picture you want to use is COMING from. So, in this screenshot, when you click Add, it pops up on iPhone with what you see, and the easiest way is definitely Photo Library. The more detailed way is Browse, but that will show you ALL files, instead of just pics. And pics is what you want. So you click on Photo Library, and you can choose a photo. There ARE size requirements, but the system will let you know what is too big and what is too small if you try to use one that is outside the given parameters.

Attachments:
The following user(s) said Thank You: Laurie, Usernametaken

Please Log in or Create an account to join the conversation.

If someone could plz help 1 year 3 months ago #35189

  • Laurie
  • Laurie's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Have a better day!
  • Posts: 6098
  • Karma: 92
  • Thank you received: 8697
I think there’s a SAVE button at the bottom.

Yes, I just looked again. Click SAVE at the very bottom (scroll down there)
Laurie
The following user(s) said Thank You: Usernametaken

Please Log in or Create an account to join the conversation.

If someone could plz help 1 year 3 months ago #35178

  • Usernametaken
  • Topic Author
  • Visitor
Thanks Laurie! I tried editing my email before & I wasn’t successful. I hit edit, changed email & expected their to be a done feature or something similar for the changes to take place. Idk if I’m missing something. I’ll try again.

Aurora77 thanks so much for the very detailed directions. That had to take you a lot of time & I greatly appreciate you doing that for me. After reading your instructions, there’s something I’m not familiar with. You mentioned having to let the system know what file to get photo from. My ignorance is showing but Idk how to do that. I’m glad I’m asking questions though cuz how else am I going to learn. I’m way behind in tech & every day that world expands so I need to catch up. If not, I’ll end up more isolated than I already am. I just figured out how to add pic to email, lol. I don’t have anything in my “files”. All my pics are keep under “photos” on IPhone. Do you mind expanding on this aspect?

Much appreciated!! Take Care All

Please Log in or Create an account to join the conversation.

If someone could plz help 1 year 3 months ago #35168

  • aurora77
  • aurora77's Avatar
  • Offline
  • Senior Boarder
  • I just want to live with my natural remedies and be left alone.
  • Posts: 76
  • Karma: 2
  • Thank you received: 119
Sooo... Idk if this is what you are looking for, but this is how to do it on an iphone. After login to the website that is. I took some screen shots with some beautifully edited artwork directing you to the appropriate links to get you to what you want.

First, when you login, click on your User Name



Then, click on Avatar on the right hand side...ish...
(from here you can also change your email addy)


Finally, click on Add Avatar to add a pic from your computer, (you will need to tell the system where to find the picture by using the file explorer and directing it to where the pic is) or you can just use the default avatars below the screen you are looking at. Since you have already, I assume that you have the issue fixed. But, idk so here you go ^_^

Attachments:
The following user(s) said Thank You: Laurie, Usernametaken

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Last edit: by aurora77.

If someone could plz help 1 year 3 months ago #35128

  • Laurie
  • Laurie's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Have a better day!
  • Posts: 6098
  • Karma: 92
  • Thank you received: 8697
It can be done with a phone. Choose EDIT at the top right. For updating your email addy.

I am still learning how to add/change avatars. Hopefully someone with more experience will advise on that.
Laurie
The following user(s) said Thank You: Usernametaken

Please Log in or Create an account to join the conversation.

If someone could plz help 1 year 3 months ago #35116

  • Usernametaken
  • Topic Author
  • Visitor
I’m embarrassed to say my computer skills are subpar. I’m not that old, late 40’s so I should know more. My bday is Monday but I don’t celebrate anymore. I don’t use social media except for here and I only use my phone. Limited finances leave no room for a tablet, laptop or even WiFi. So I need to know how to update my avatar with a picture and would also like to know how to post links. I haven’t tried to update profile today but last time it didn’t work. My email address is wrong. I know there were more important issues to address but thought I read that profiles can be updated now. Oh yea, SMH I don’t even know how to insert pic into an email! I
Have an IPhone if that matters.

Thanks everyone & have a Great Day!!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Page:
  • 1
Moderators: kemppaulhSomethingsacredgoinonhere
Time to create page: 0.237 seconds